Wilgoć w układzie paliwa? Skąd tam się bierze?

| kategoria: porady

A woda do układu, mimo, że wydaje się być szczelny, mimo, że paliwo wlewa się do baku prosto  z dystrybutora, tak więc woda do układu dostaje się stosunkowo łatwo. w zbiornikach z tworzywa sztucznego nie stanowi to większego problemu, natomiast w zbiornikach klasycznych, metalowych, to już niebagatelny problem.  Głównie dlatego, że metalowe ścianki zbiornika nagrzewają się i schładzają naprzemiennie, równie zimą, a zgromadzone w nim powietrze skrapla się, tworząc cięższą od paliwa wodę, osadzającą się na dnie zbiornika. Im mniej tankujesz paliwa, jeślli masz zwyczaj jeździć notorycznie na pustym zbiorniku, wówczas sam zapraszasz wodę do zbiornika. To również problem właścicieli aut napędzanych LPG,  którzy notorycznie jeżdżą na “oparach” benzyny, używając jej tylko do krótkich przejazdów na czas przełączenia na gaz.

 

Woda znajdująca się w paliwie staje się przyczyną korozji układu paliwowego. Zbiera się na dnie, przyczyniając się do powstawania korozji dna baku, przewodów paliwowych, pompy paliwa oraz wtryskiwaczy. Wszelkie naprawy układu paliwa są dosyć kosztowne, a wilgoć sprzyja powstawaniu usterek. Zarówno benzyna jak i olej napędowy mają właściwości smarne, dzięki którym smarują pompę paliwa. Wilgoć powoduje zanik tych właściwości, co może powodować zatarcie pompy paliwa. Uszkodzić pompę oraz wtryskiwacze może również rdza, zasysana ze skorodowanego zbiornika.

 

Zimą woda może zamarzać w filtrze paliwa i przewodach paliwowych, co powoduje skuteczne unieruchomienie samochodu. Jedynym rozwiązaniem jest holowanie do odpowiedniego pomieszczenia, w którym panuje dodatnia temperatura, gdzie korek lodowy ulegnie zamrożeniu. Takie niespodzianki mogę również spotkać właścicieli aut z silnikami wysokoprężnymi.

 

Aby zapobiegać skraplaniu się wilgoci do paliwa, należy pilnować, aby bak był często pełny. Im więcej będzie w nim paliwa, tym mniej będzie powietrza, które będzie mogło się skraplać. Co jakiś czas można dodać do benzyny pół litra denaturatu., na około 50 litrów paliwa. Denaturat, dzięki zawartości spirytusu będzie absorbował wodę. Jednak dla aut napędzanych silnikiem diesla trzeba kupić specjalistyczny środek absorbujący wilgoć z układu paliwa. Na szczęście dostępne są niemal na niemal każdej stacji paliw, podobnie jak środki do benzyny. Dodatkowo smarują elementy układu paliwowego.

 

Podobne dodatki można stosować do silników zasilanych gazem. Działają na układ paliwa, wtryskiwacze, komorę spalania, smarując te części, które normalnie pracują w zdecydowanie bardziej ekstremalnych temperaturach, spalając gaz, i gdzie nie wystarcza zwykłe smarowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *