Autko do miasta? Na pewno nie nowoczesny diesel!

| kategoria: porady

Okazuje się, że wysokoprężne silniki diesla, w założeniach producentów często przeznaczone na niewielkie, niewymagające auto  miejskie, niezbyt dobrze znoszą jazdę po miejskich ulicach. Przyczyn awaryjności jest kilka. DO najpoważniejszych należy filtr cząsteczek stałych DPF, którego zastosowanie wymusiły na producentach europejskie normy emisji spalin. DPF oczyszcza się samoistnie co jakiś czas, jednak, aby to nastąpiło, muszą zostać spełnione pewne założenia, proste w warunkach laboratoryjnych, niezmiernie trudne do wykonania podczas codziennej jazdy, a absolutnie awykonalne podczas jazdy stricte miejskiej.Kiedy ciągle zwalniasz, ciągle przyspieszasz, kiedy wolniej jedziesz, stoisz w korkach, to fitr nigdy nie oczyści się samoistnie, do czego potrzeba r pracy silnika na zwiększonych obrotach, jazdy  określoną, stałą prędkością przez 15 minut. Spaliny, które osiągają wysoką temperaturę wypalają zanieczyszczenia z filtra. Filtr, który nie da się oczyścić samoistnie, musi być czyszczony w serwisie.

 

Diesel jako paliwo również nie należy do tych najtańszych. Kiedyś, litr oleju napędowego kosztował zdecydowanie mniej niż litr benzyny. Dlatego i auta w dieslu sprawdzały się idealnie jako samochody firmowe, zastępcze, etc.Zużycie plus cena paliwa przekładały się na realne oszczędności.

Krótkie dystanse są również awaryjne dla wtryskiwaczy, które niszczeją na skutek paliwa marnej jakości. Ich wymiana, która powinna  być kompleksowa, ogromny koszt. Tak samo jak naprawa cy regeneracja turbosprężarki, która również cierpi z powodów związanych z usterkami nowoczesnego diesla.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.